Work in progress!

Har vatt vid huset nästan varje dag nu och fixat. Har målat hela gästrummet, listerna till de, nästan hela fönsterkarmarna och pontus har lagt golv. Så nu är ett rum klart! Ska dock måla träet på själva fönstret i helgen när det kan stå öppet och vädras torrt hela dagen. Skulle fotat det färdiga rummet idag men en trött liten Emilia fick mig att helt glömma de så bild på de kommer imorron. :D
 
Här e bilder från gästrummet!
 
 
 
 
 
På denna bilden fattas listerna och kanten uppe vid taket skulle målas med en speciell kantroller. Men som sagt så ska jag fota det helt klara rummet imorron! :D Golvet är från Cheapy för 59.95:-/m2 och även Färgen Wasabi är där ifrån. 
 
 
Bilderna blir ganska mörka eftersom det inte finns så många lampor i huset än och dom är fotade mot fönstrena, men Jag började iaf måla Emilias rum idag men hann bara färdigt taket och sen en runda på väggarna, sen ville Emilia hem och sova. Ska fortsätta imorron så förhoppningsvis e de rummet klart med golv och lister om 1 eller 2 dagar. Den rosa färgen har jag blandat själv med Hallon som den heter och vit väggfärg, och då fick jag denna nyansen. Sen väljer man ju bara själv hur mkt vitt man vill ta i beroende på hur ljus färgen ska bli. :D (Det rosa ser ljusare ut i verklgheten).
 
I helgen ska vi börja rensa ogräs på hela gårdsplanen. Som det är nu så växer det nästan en skog där så vi har o göra, för på måndag kommer gruset. Vi beställde 13 ton röd grus vilket gick på ca 3000 :- med utkörning. Inte alls farligt tyckte jag. Kommer verkligen göra stor skillnad på utseendet runt huset när väl grusen är utspridd.
 
//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback