HÄLSAN I FÖRSTA HAND!

På sista tiden har det blivit mycket viktigare för mig att ta hand om min kropp & själ!
Nu när man blivit lite äldre börjar man fatta att det är verkligen nu i denna åldern man ska ta hand som sig sjäv för att kunna hålla sig i fin form när man blir äldre.

- Bra Motion, bra mat, fina tänder, friskt hår och fin hy!

- Inte färga sönder håret, inte platta och locka mer än vid speciella tillfällen, inte tvätta och borsta de för ofta & använda balsam o hårinpackningar regelbundet!

- Hyn behöver verkligen smörjas för att hålla sig frisk från finnar, plitor, sprickor, torrhet m.m.
Innan brydde jag mig inte ett dugg, men nu när jag märkt fördelarna med det är det jätte viktigt för mig att smörja in sig efter dusch, tvätta & smörja ansiktet varje morgon, smörja händer (hatade de innan för man blev så kladdig) & inte sola solarium mer än isf vid enstaka tillfällen.

- Tänderna har jag tyvärr ett problem med och det är en tandficka sen jag hade piercing i tungan (och har inte råd med tandläkaren, haha). Så tandborstning morgon & kväll, tandtråd varje dag, munskölj & fluortabletter morgon & kväll missar jag inte!

- och för att ge lite extra peppning åt självförtoendet så smörjer jag in ansiktet med brun utan sol (färgar rätt mkt), och även kroppen med Doves summer glow. Men den färgar bara lite lätt efter regelbunden användning så man behöver inte va orolig för bruna fläckar. Haha.

- SLUTA ÄVEN STRESSA!
Jag har sååå svårt för att inte stressa, men jag har börjat ta tag i mig själ på den fronten med då stressen verkligen börjar göra sig påmind.

Pga min mage och mitt fruktansvärt dåliga immunförsvar har det även blivit JÄTTE viktigt att jag äter tillräckligt nyttigt, mycket frukt & grönsaker, bra frukost och många olika kosttilskott i hopp om att dom ska hjälpa immunförsvaret på vägen.

Varje dag tar jag/äter jag:

- zink.
- omega 3.
- multivitanmintablett med mineraler i.
- c vitamin , brustablett.
- afil med kanel eller havregrynsgröt.

Några dagar i veckan tar jag ochså:
- rosenrot.
- dricker bravos apelsinjuice & aktimell!

Vid behov:
- echinagard. Mot förkylning!
- Iberogast. Mot ibs!


Det ÄR jätte viktigt med hälsan. Det har jag insett efterhand som man fått mer och mer problem i kropp, själ & psyke. Jag e jätte intresserad av allt med hälsa och vet därför nu exakt vad jag vill jobba med! Det har jag velat i flera år men aldrig bestämt mig helt för de.
Nu är det äntligen bestämt i mig själv!!


Så ta hand om er vänner innan de e för sent!! :D

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback