Lucia!!

Ja de e så extremt hög nyfaktor när man går upp tidigt, äter en god frukost & myser i soffan med lussebulle&kaffe, till lucia på tv.

Dock kan jag inte låta bli o bli lite besviken när dom slänger in rap mitt i allt.
Visst att man ska kunna blanda allt men lucia e ändå lucia. Skönsång och lugn o ro!
O då rap mitt i allt bara för sverige ska va så jäkla dumma o tro att andra länder reagerar om vi har kvar svenska tradition.

Inga pepparkakor, bort med maträtter, ingen nationalsång & rap i lucia tåget?
Men ja de är väll bara o acceptera att våra traditioner sakta med säkert bytas ut och tas bort.

Nu ska jag fortsätta mitt mys iaf. Men det var bara en tanke. :-)

Ha en underbar lucia alla vänner!

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback