Chokladpannacotta - min favorit!

Pannacotta passar till allt enligt mig. Jag brukar göra de till både kalas, alla hjärtans dag, jul, födelsedagar, myskvällar och bara för att jag e sugen på de helt enkelt.
 
Första gången jag testade valde jag ett recept på vit chokladpannacotta med vaniljsmak. Några gånger efter de blev det marabou choklad istället. Efter det både mörk och ljus blockchoklad. Och det absolut godaste hit tills är den vita chokladen. Man kan även göra på saffran, olika jul smaker, grönsaker m.m. men jag tycker en pannacotta är en chokladdessert! 
 
Jag har ALLTID Mosade hallon med florsocker ovan på men även där kan man variera i oändlighet.
 
Idag blev det en jätte god pannacotta med mörk blockchoklad och såklart toppen av allt, HALLON! 
 
 
 
RECEPT!


Antal portioner: 4
Färdigt på: 3h 25 min
Ingredienser

2 dl vispgrädde 
2 msk socker 
100 g mjölkchoklad 
0.75 st gelatinblad 

Gör så här

1. Blötlägg gelantinbladet i en skål med vatten i cirka 5 minuter. Koka undertiden upp grädde och socker. Ta bort kastrullen från värmen och låt stå 10 minuter under lock.

2. Ta upp gelantinbladet och krama ur vattnet. Lägg ner det i den varma grädden och rör om så att det smälter.

3. Hacka chokladen och lägg i bunke. Häll över den varma gräddblandningen och rör om väl.

4. Häll upp i 4 koppar eller glas och ställ dem kallt i kylen cirka 3 timmar tills de stelnat helt. Servera med färsk frukt, gärna hallon. (blandat med florsocker)

 

Till dom fyra äppelskålarna så gör jag dubbel sats.

 

IMORGON - åker vi till banken för att skriva dom sista papperna om huset.

ONSDAG - träffar vi mäklare och säljarna för att skriva över huset på oss!

//


Kommentarer
Melanie säger:

mums jag älskar det ju jag måste smaka det eller jo jag har det förstot men det är ganska gott men choklad pannakota är nog godas <333 /Melanie;3:D!

2012-08-03 | 21:55:49
Melanie säger:

mums jag älskar det ju jag måste smaka det eller jo jag har det förstot men det är ganska gott men choklad pannakota är nog godas <333 /Melanie;3:D!

2012-08-03 | 21:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback