Mina köks Blommor!

 

Vill visa mina superfina Hibiskusar och orkideer. Hibiskusarna är Ganska svårskötta blommor men vääldigt snygga när dom står så fint i köksfönstret.
Dessa är köpta på maxi för 20 kr st men ser ut som om de skulle kunna vara jätte dyra blommor. kommer nya blommor hela tiden som sen vissnar ganska kvickt igen. Väldigt speciella skötselråd för dessa. * Dom ska tex inte vridas mer än några cm i taget. * flyttar man dom så vissnar blommorna.  * vill ha speciell näring. * stå under lysrör vintertid och massa annat.
Jag kör på den lite enklare skötseln just, vattna då och då och ibland med näring. haha
Emilia tar just nu all min tid.:D
 
Orkideen är en krya på dig present till min kära sambo efter att han opererade axeln. Självklart tar jag hand om den åt han. Köper man en blomma åt pojkvännen är det lika med till sig själv. haha
 
Denna blomman kom helt plötsligt på en gul/rosa hibiskus. en rosa? men fin va den i alla fall.
 
Prickblad som står bredvid. och utanför dom har jag Porslinsblommor.
 
Ovanför hänger det lyktranka. Alla dessa blommor vill ha ganska mkt sol och trivs jätte bra i mitt köksfönster, tror det är i söderläge.
Hibiskusen vill inte torka ut, men de andra torkar gärna ut mellan vattningarna. tänkte att jag nån annan dag kan lägga in lite mer skötselråd för varje blomma. 
 
lägger in en bild på min duktiga kikka ochså när hon sitter ock leker i hockuspockus stolen!
//
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback