Jullängtan, hudvård & magknip!

Ja jag älskar julen & jag rååkar börja lite tidigt detta året! Men nu har vi vårt eget mysiga hus med massa möjligheter, endast en granne som ser oss och en väg förbi med bilister som bara snabbt hinner gå en skymt av mitt lilla "fusk". ^^

idag har jag äntligen fått klippt mig, och nu känner jag mig mkt frächare igen. Har bestämt mig för att försöka ta bättre hand om den yttre jannike. Tänderna har jag alltid vatt vääldigt noggrann med, men inte hud och hår. Har färgat, plattat & slitit ut mitt hår, gnidit bort mitt smink med bara vatten, undvikit att rengöra hyn i ansiktet, tuggat på mina nagelband, klippt mina naglar kort, hatat att smörja händerna med handkräm & glömt smörja in mig med body lotion. De ända jag är flitig med är BUS (brun utan sol) på ansikte & bröst vintertid. ^^

Men nu jäklar ska de bli ändringar här! Jag ska:
- rengöra ansiktet varje dag.
- smörja in händer & kropp efter varje dusch.
- börja gå o fixa snygga naglar.
- ha håret nersläppt.
- undvika hårfärg. (vill se hur långt mitt hår kan bli).
- Va snällare mot mina ögon när jag tvättar bort sminket.
- m.m , m.m.

För övrigt så är min mage vääldigt taskig just nu. Den ger sig verkligen inte utan har krånglat konstant nu i flera månader. Men jag försöker hålla god min mitt i alla toabesök, magkramper, illamående, uppsvälldhet, ömhet & stenhård mage!
Ska börja regelbundet med Iberogast nu och hoppas på bra resultat! :D

//




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback