Måndag!

Ja med en stackars sjuk liten Emilia här hemma så blev de en lugn dag idag! Kunde dock inte hålla mig från allt, så jag fick tvättat & städat lite iaf.

Världens bästa Mamma/Mormor & Syster/Moster kom en sväng med stolpiller, rån, mariekex & äpplejuice till vår allas lilla älskling. tackar, tackar! Ni e bäst!!

Dagens middag blev :

Bakad potatis med Tonfiskröra!

- 2 burkar Tonfisk i vatten.
- 1 paprika.
- 1 burk (avrunnen) skivad svamp.
- 1 röd lök. ( mina va slut så tog därför gul istället).
- 2 st vitlöksklyftor.
- 4 st mellan/hård kokta ägg.
- 2 - 2,5 dl creme fraiche. ( det tål jag ju tyvärr inte så jag tog ist gräddfil).
- 6 - 7 msk majonäs. Mer eller mindre beroende på vad ni själva tycker!
- salt & peppar.

Hacka och blanda allt i en skål.

Servera till välbakade bakpotatisar.

Vi brukar även göra eget kryddsmör av
- smör.
- salt.
- peppar.
- grillkrydda.
- aromat.
Allt eller inget de väljer man själv. :D en krydda åt gången är ochså jätte gott.

Nu har jag först tränat benen, sen Pole här hemma. Efter det duschat & nu soffan med mitt älskade Kaffe!
(jävla plågodryck. Huvudvärken gör sig påmind om jag skulle råka glömma dricka mitt kaffe på rätt tid.... ).

Ha de gott!
//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback