En bra dag!

Halv 11 kom Alexandra och hade fika med sig. Sen körde vi till Familia för lite ögonshopping men för min del blev de ändå lite mjölk, ett blockljus, kantskydd till tvrumsbordet & 2 par trosor på rean.

Maten idag blev tacos som min fina älskling stod för undertiden som jag somnade lilla Emilia. Sen myste vi med Kaffe & (som alltid) massa tända ljus.

E de nått som jag verkligen älskar så e de ljus, & då stora, glittrande, mysiga ljus i massor! det har alltid funnits lite extra kärlek till ljus i mig och det ljuset som kommer från lågan gör mig så avslappnad. Det får till och med det fulaste rummet att bli mysigt på kvällen och det ger ens hem en så mysig doft.

Pontus fick ett mess från sin syster angående julklappar & julen. Och nu när de äntligen börjar pratas om julen så erkänner jag att jag faktiskt längtar jätte mycke tills dess att juletiden drar igång.
DÅ är det verkligen massor med ljus och fina behagliga lampor & färger som flödar. Jag älskar just känslan av en mysig stämning och en mysig inredning, och jag kan även påstå att mys är det ordet jag tycker bäst om. (där av mitt bloggnamn). Haha!
Antagligen är det därför jag är så galen i jul och vinter med för då handlar ALLT (för mig iaf) om tända ljus, MYS, familj, värme & kärlek.
Man bakar, eldar, gosar med filtar, kollar film & fryser lite smått.

Just den känslan tänker jag på när jag inreder och fixar här hemma - HUR ska jag göra för att få de mysigt, varm & hemtrevligt? Rätt svar: TÄNDA LJUS ÖVERALLT! ;P

Julen kommer iaf firas här hemma hos oss med våra familjer, och snacka om att jag kommer julpynta detta året. Eget hus & trädgård, ingen nyfödd bebis och känningar efter förlossningen, och ett kök som gjort för mig. Detta året kommer jag va pigg & full av energi och det kommer bli bättre än någonsin!!

(ett extra tack vill jag idag ge till min underbara sambo som även om han ibland kan va krävande, ändå alltid e bäst!! En stor puss får du efter idag).

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback