Recept!

Dagens middag:

PASTA & TOMATSÅS MED GRÄDDFIL. (plus gurka och kronärtskocka).

RECEPT:

- valfri pasta.
- krossade tomater.
- gul lök.
- vitlök.
- ost.
- gräddfil (godast med creme fraiche men det tål jag tyvärr inte).
- grädde.
- socker, salt, peppar & grillkrydda.
- smör/olja.
- redning.

(jag brukar även ha burksvamp i, och festaost till men hade inget av de hemma idag).

Förbered pastan.
Börja fräs löken & vitlöken i smör eller (lite nyttigare) olja. Häll sen på de krossade tomaterna + lite vatten & grädde.
Koka upp under omrörning och tillsätt sen svampen (om ni vill ha i de) & kryddorna.
(mängden på allt regleras utifrån vad ni själva tycker är godast, därför skriver jag inte ut några mått).
Häll på redningen och låt det koka samman nån minut.
Ta kastrullen ifrån plattan och lägg i den rivna osten. Antingen rör man runt den tills den är helt smält eller så låter man den va klumpig ( eller utesluter osten helt för nyttigare alternativ).

När ni lagt upp de på tallrikar läggs gurkan bredvid och gräddfilen ovanpå.

Jag kokade idag kronärtskocka med för de hade Pontus tydligen aldrig smakat.
Tråkigt nog gilla han inte de alls. Haha. De e mkt bättre när man kan äta allt möjligt tillsammans ist för att äta olika saker. Så det utesluter jag nu från middagarna och äter istället de när han inte ska äta. Haha... :D^^

Halv 8 hos mig & kaffe e de nu, sen X Factor!! :D grymt duktiga e allihopa som gått vidare.

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback