Skog för hela slanten.

Morgonen för mig & Emilia började med en lång promenad med lingonplock och svampjakt.
Mkt svamp hittade vi inte, men där e ett ställe där det verkligen kändes som att de skulle finnas mycket svamp.
Och ja mycket riktigt så va där svamp.. Dock bara 4 småttiga kantareller. MEN det kändes verkligen rätt där så efter dagens middag begav vi oss ut igen, jag, Pontus, Melanie, Emilia & Taizon.

Traskade bort till det stället och började undersöka.
Skillnaden nu var att Pontus kunde stå med Emilia medans jag & Melanie letade på inne bland granris & spindlar.
"Men Njaa... Det verkade ju inte finnas några svampar". Förens jag stod och inspekterade upp för en backa med massa grenar, stockar, löv och gräs & mitt i allt såg jag nått i stil med trattkantareller.

Hmm... "Kommer knappt ihåg hur dom ser ut". Men jag kollade ändå in dom lite närmare, och jaaaa visst va de trattisar!!
Och trattisar i maassor!

Fram med pappåsar och börja plocka. Vet fortfarande inte hur mkt vi hitta, men minst 2,5 - 3 liter kan jag tänka mig.
Bild kommer imorron då jag inte haft tid till att fota svamparna ikväll.

(Det bor även en spindel i svamppåsen så det blir lite läskit när allt ska rensas imorron). Men va gör man inte för lite svamp...? :D

Middagen idag blev kålpudding, potatis, brunsås & hemmagjord lingonsylt.
Sylten blev till min besvikelse lite besk. Men nån gång måste va första och då kan de minsann gå galet.

Imorron blir de återigen en långpromenad, och sen jobb på kvällen.

//



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback