Daagen!

Vaknade kl 7 till ett hemskt kallt hus som vanligt, eftersom vi inte kan elda ännu.
Temperaturen ligger på kanske 14-15 grader. Pii tvii... Och stackars Emilia får gå med Mössa inomhus.

Iallafall körde bilen oss hem till mamma kl 8 för att träffa min mormor och avfrosta frysen. Bullar & kaffe till frulle och lite värme i kroppen satt fint.

Igår jobbade jag och klippte gräs i regn, och när jag kom hem låg Millan o sov i sin säng efter att hon varit jätte duktig med Pontus. Glad blir man när det funkar att lämna henne ett tag.
OCH det var första gången Pontus lagt henne för att sova på kvällen, så det kändes väldigt annorlunda att komma hem efter några timmars jobb, (stolt ^^) och bara sätta sig direkt i soffan med en kopp kaffe, som för övrigt var färdigt när jag kom.

I alla fall, idag körde jag hem igen kl 2 o på vägen hem somnade Emilia och sov undertiden som jag dammsuga & hängde tvätt.
När hon hade vaknat sortera jag allt mög på släpet och städade hos kaninerna och matade dom.

När Ponta kom hem körde vi direkt till tippen, slängde och sorterade typ 10-12 säckar med byggskit.
Efter fick vi spagetti&köttfärssås hos mamma där vi tog med oss ännu mer slängegrejer till nästa tipprunda.

Nu sover Emilia & vi glor X Factor.
De va en stressig, händelserik dag med andra ord!

Imorron sätter ska jag minsann ta mig tid o sätta mina vårlökar! :D

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback