Hemsk förkylning!

Tänkte jag skulle vila till bonde söker fru nu på kvällen, eftersom de inte blir någon vila på dagarna även om man e sjuk.

Men ajajaj.. Alla kanaler e borta! Så här sitter jag i min ensamhet o äter poppisar & vindruvor (lite blandade "nyttigheter") ^^. Fick sätta på en film istället men de e ju inte på långa vägar lika bra som Bonde. Haha :D

Middagen idag bestod av kokt Potatis, sallad & fläskytterfilegryta!

Snabbrecept -

Potatis så mkt man behöver.

Valfri sallad.

1 Fläskytterfile.
2 rödlökar.
1 paprika.
1 burk svamp.
3 Vitlöksklyftor.
Grädde/Mjölk eller båda.
Vatten.
Redning.
Salt, peppar & grillkrydda!

Skala potatisen och lägg i de kokande vattnet.
Strimla fläskytterfilen, hacka lök & paprika. Lägg i fläskytterfilen med löken-vitlöken i en stekpanna med lite smör i, o stek tills löken är mjuk och fileen har fått stekyta.
Lägg sen i paprika och stek i nån minut innan du häller på lite svampspad och all svamp.
Häll i mjölk/grädde & vatten o låt koka upp.
Gör redningen på mjöl&vatten o häll på o blanda till en lagom tjock röra.
Krydda sen efter hur du själv tkr blir lagom.

Sådär ja då va grytan klar. :D

Tyvärr smakade jag inte mkt av den pga smaksaknaden idag. Men resterande middagsgäster tyckte mycket om min snabbgryta!

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback