Regn & rusk.

Idag tillät tyvärr inte vädret mig att sätta mina vårlökar. Emilia kan ju inte sitta ute i sin vagn när de regnar för fullt.. Typiskt. Och hon får ändå redan ha mysoverall på sig inne för de e så kallt. Så man får va i värmen ist så gott de går.

Men jag körde istället in till Ängelholm en runda på lite shopping.
Brukar ta en liten shoppingrunda runt varje löning. Köper mat & lite små grejer.

Idag blev de:
- 7 nya blommor för födelsedagspengar av min mormor. (köper hellre många små än en ända stor).
- Nya gardiner till kök & vardagsrum.
- 2 jätte fina brunGuldiga ljuslyktor.
- en bordstablett till tv-rums bordet.
- och mat till oss och foder till hunden.

Så Nu har vi minsann mat så de räcker hela månaden. :D

Älskling är på innebandy ett tag till efter att han bara hann hem från jobbet innan han började fixa med toan.
Tydligen så kommer företaget o fixar toaletten IMORRON! :D
Så om nån vecka har vi en heeelt sprillans ny toalett. Oooh va jag längtar efter att få göra fint där inne. Kommer bli skit snyggt! :-)

Dagens middag bestod av familjens favorit..
BACON & FETAOST SALLAD, med hemmagjort vitlöksbröd.

Jag brukar ha i
- Tomat, sallad, gurka & paprika.
- ganska hårt stekt bacon.
- en hel förpackning med fetaost.
- italiensk dressing. (godast den man blandar själv från påse).

Idag gjorde jag bröden av KryddBollar från Netto. Älskar de brödet och de passade skit bra att lägga i ugnen. Blev jätte saftigt & mjukt men samtidigt knaprigt.

Du blandar:
- 150 g Smör/Margarin. (eller olja)
- 2 stora vitlöksklyftor. (bäst hackade).

Bred de på 4 - 5 st bollar. Strö på havssalt/flingsalt på och stoppa in i ungen i 220 grader tills dom är lagom gyllen bruna.

Heeelt otroligt gott e de! Inte så nyttigt men det väger upp salladen.
Jag tror iaf på att man ska äta lagom & lite av allt! :D

Emilia sover så nu ska jag ner o fortsätta fixa & mata kaninerna!

//



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback