Vad är min mening med livet?

Jag har nu i flera år varit "arbetslös" och försökt få in pengar på olika sätt. -Vikariat inom städ, dagis, vaktmästare& renhållning.
- Praktikplatser.
- Olika hemmaprojekt som tex stenpyssel som jag satt ute o sålde mitt i vinter i minusgrader, bara för att förhoppningsvis tjäna lite pengar.
Vi har alltid klarat oss bra men en riktig inkomst till hade ju höjt standarden väldigt mycket!

Problemet här är att jag inte ens EN ENDA GÅNG vetat vad jag verkligen vill och kunnat fokusera på bara det.
Jag har alltid älskat djur och velat jobba med de, för att i nästa sekund gå estetisk musik på gymnasiet för jag älskar att sjunga och ville bli sångpedagog.
Djurhållning inom lantbruk kanske?
Eller florist? Om de hade funnits några bra utbildningar här omkring?
Tatuerare? Njaa..

EGEN FÖRETAGARE!? Jaa... De hade jag verkligen velat. Men hur funkar de då? Var börjar man?
Hur förverkligar man sina ideer och drömmar?
Vad är min mening med livet?

Efter gymnasiet Ville jag bli hälsocoach och gå på folkhögskolan i Munka Ljungby. Ville då Även utbilda mig till personlig tränare/kostrådgivare i den linjen.
TYVÄRR kom jag inte in första gången jag sökte, och varje år efter det har det kommit andra förhinder imellan.
Ett år missade jag att skicka in ansökan innan sista ansökningsdag.
Ett år ändrade jag inriktning i sista sekund.
Förra året va jag heeelt säker på att jag skulle söka till hälsocoach, men då
Blev jag gravid och fick barn Och kunde därför inte söka.
Detta året e jag mammaledig o har därför inte kunnat söka till denna höstterminen.
Nu är jag åter igen väldigt sugen på Hälsocoach/pt/kostrådgivare, men får tråkigt nog vänta till nästa höst.


Igår satt jag nämligen o letade utbildningar o funderade på att söka en Riktig utbildning med välbetalda jobb efter. Funderade på fastighetsmäklare, men de går bara att läsa i lösa kurser från tex Gävle högskola, o bara hälften av kurserna är på distans.
Tittade på Ekonomprogrammet men jag fattas tråkigt nog Matte C i mitt slutbetyg o då hade jag inte tillräcklig behörighet.
Så ännu en gång läggs planerna ner direkt.

Nä jag får nog köpa några får, klippa ullen o sälja hemmavirkade vantar. :D
Föda upp lite kaniner kanske? Haha. :-)

Lunchen idag bestod av knäckemacka med gurka, 2 ägg och vatten.
Nu har jag, Emilia, Taizon & Findus vatt ute på svampjakt. Och precis när vi kommit ut i skogen så öppnade himlen sig så vi fick gömma oss under träden. Hittade inte nån svamp, men mysigt va de.
Nu myser jag i soffan med te och honung, halstablett och hasselnötter till en film.
Tråkigt nog kryper förkylningen
På sakta med säkert så man e ganska tung i huvet idag. Ska sjunga på barndop på söndag så tills dess måste jag bli frisk!

//


Kommentarer
Cochtanten säger:

Antingen blir det något "bananskal" i livet eller så mognar tanken om vad man vill göra med tiden. Du har drivkraft och positivt tänkande och det är värt allt!

/Y

Svar: Tack för dom fina orden! :D
Janniiike

2012-09-21 | 19:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback