Varför finns egoism?

Jag förstår IKKE!

Jag är en sån människa som
Passar upp, överraskar, tar på mig allt ansvar, städar & tvättar själv, låter andra vägra saker o gör de själv ist för o slippa sura miner.

Men jag kan inte förstå hur människor tänker när dom tycker att det bara är en som ska ta allt? (när det gäller saker man har tillsammans, barn, tvätt, mat m.m).
HUR KAN MAN VÄGRA SAKER MAN SJÄLV VALT O TA PÅ SIG?

En ska få sovmornar, men den andra inga?

En ska byta alla bajsblöjor (blöjor över huvudtaget). men den andre vägrar..

En ska bara sova & vila och bli uppassad när den e sjuk, men den andra måste ändå sköta allt själv, ha barnen, laga middag & städa m.m.

En ska få ha massa hobbys, men den andre ska bara få göra saker när det finns någon tid över?

Den ena ska behöva truga den andre för o få hjälp med barnen?
Och får ändå alltid höra tjat om hur jobbigt de e o ta barnen för då kan den andre ju inte göra vad den vill.

Den ena överraskar & gör söta saker med får inget tillbaka spontant?

Den ena ska iväg på hobbys i flera dagar utan o ens komma hem
O träffa barnen, men den andra har inte ens fått va ifrån barnen i en hel dag sen den/dom föddes?

Jaa.. De finns hur mkt exempel som hellst.

MEN HUR TÄNKER MAN?

Hur kan man se sig själv som så
Mkt viktigare än andra så att det bara är den Som ska bestämma o slippa allt?

Jag själv tänker alltid att nu har jag fått göra si o så, då får jag ge de till den andre med...
Nu fick jag frukosten framdukad, då gör jag de imorron ist. Tex.

Man turas om med barnen utan tjat!
Har man skaffat ett barn ska man
Väll inte ens öppna munnen o säga nått i stil med, men ååh. Ja pallar inte. ?

Hur kan man tycka att den ena ska få sova hela nätterna, men den andra ska ta allt själv ända från födseln? Hur lite sömn man än får? Hur dåligt den
Personen än mår?

Vad får människor o blir så ego? Och varför ska man va sån?

Huuur jäkla jobbigt e de o va snäll, kärleksfull, omtänksam & lite uppvaktande?

Säga lite fina saker, killa varandra lite, skriva små lappar, avlasta den andre, passa upp när den ena e sjuk, hjälpas åt med barnen, turas om med sovmornar, laga någon go middag åt den andre nån gång? Plocka en blomma, göra frukost, ta barnen en hel dag.... M.m m.m.
Det måste inte kosta pengar utan de kan va en kärleksfull mening i de man
Gör.

Man måste jobba på allt för att allt ska funka! Det funkar inte om man bara skiter i de...

Nä.... Jag fattar verkligen inte alls vad som finns i huvet på människor som e så. Hur jäkla jobbigt e de bara o ta hand om dom man älskar?
O det finns sååå jäkla många som ser sig själv som mkt bättre än alla andra...
Undra vad som får dom att bli så?
Och hur faaaan ska man få dom o komma mer på jorden igen?

Usch blir så arg av bara tanken på så bortskämda egoister!!!!

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback