Mörkerpromenad.

Igår när ja skulle kolla om tvätten så såg jag till min stora förskräckelse att där va maaassa översvämning i källaren.

Då va där totalstopp i avloppet vid tvättmaskinen.
Ja skopade upp allt vatten o försökte se om man kunde få bort stoppet för hand.

Men som tur va lät ja efter ett tag de va så Pontus kunde fixa de idag.

Sä när han o Calle kollade i brunnen hör ute satt stoppet där & inte i avloppet. Tur ja då inte la ner mer energi på o försöka hitta stoppet eftersom de inte ens satt här inne. ^^ haha.

Tur som vi hade så fick killarna bort de äckliga stoppet så ja kan fortsätta tvätta imorron! 
Jag har nämligen maaassa tvätt nu efter både strömavbrott & stopp. ^^ :)

Efter att Calle&Emma åkt hem så trotsa jag min rädsla för o gå i mörker o tog på hundarna & mig själv reflexer för o gå en runda.

Jag tkr de e obehagligt o gå i mörkret här iom att de bara e en massa skog & inga gatulampor på grusvägarna.
Och de finns massa vildsvin här & såklart även älgar.

Jag våga inte gå bara på grusvägen utan började gå neråt på grusvägen för o sen fortsätta ut på stora vägen, o längre upp e där iaf några gatulampor.

Nu ska jag försöka gå där nästan varje dag. :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback