Ninisarna...

Igår städa ja hos kaninerna & då bytar jag även plats på honorna och hanen.

Ingen av dom trivs i den mindre uteburen. Så dom får turas om o va där. Så varje gång ja städar hos dom så bytar dom bo med varann. 

De va så att jag fick ju Stora Lasse i födelsedagspresent av min bror. Och då delade jag av kaninhuset på 2 och då stod Lille Batmans utebur, inne i kaninhuset. 
Men när kaninerna blev större så börja dom hoppa in till varann o på så sätt blev där bebisar.
Och för att förhindra att de hände om o om igen så fick stackars Batman flytta in i en liten innebur, Lasse till Batmans utebur och Nina&sol fick bo kvar i den största buren.

Tyvärr trivs inte lasse alls i uteburen & 
Blir tovig i pälsen när han e där för länge. 
Säkert mkt för han e van vid större & för buren står på marken. 

Men så därför får han & honorna turas om o bo där, för även dom trivs inte där.

Nu ska jag snart kastrera Lasse o då får Batman äntligen tillbaka sin "stora" bur & Lasse får gå tillsammans med tjejerna. :D











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback