Budget!

Jag har alltid en speciell matbudgett när jag storhandlar kring löning.

Det brukar ligga på 12-1500 :-. :D

Idag var det på 1300 :-.

Då sitter jag alltid o går igenom alla affärers erbjudandeblad, o skriver ner vad som är billigt i vilken affär.
O när jag skriver handlelistan utgår jag alltid från vad som är på erbjudande o det får de bli till middag närmsta veckorna. :D

Nu denna veckan var det tex billig fläskytterfile, bacon, falukorv, kyckling m.m på maxi.
Billig nötfärs på Willys.
Alltid billig kattgrus på öb!
Sedan småsaker som tacotillbehör, grönsaker, grädde m.m finns nästan alltid på erbjudande och så köper man det i den affär där det är billigast.

(förutsatt att affärerna ligger i närheten av varandra, annars går det man tjänar
På maten till bensin ist).

Kött är ju det som kostar mest o köpa hem, men egentligen det viktigaste o ha hemma. Så därför är de jätte bra o hålla koll när & var det är billigt.

Grönsaker är oftast billigast på netto/willys.
Men har man ica kort samlar man bonus på maxi o får där igenom erbjudanden & små kuponger beroende på hur mkt man handlat där.

Det är alltid bra o va medlem i affären så man får alla erbjudanden direkt hem!


BLÖJOR!
När ni handlar blöjor så tänk på att det brukar vara liknande erbjudande varje vecka på maxi eller liknande affärer som det var denna veckan.
- handla andra varor för 200 :-. Få 50 :- rabatt vid köp av 2 paket liberos blöjor.

Har ni då dessutom gått med i liberos kundklubb får man hemskickat rabattkuponger nästan varje månad.

Använder ni den när affären ochså har erbjudande på blöjor så får ni alltså 2 paket för bara 100-120 kr. Ist för 220 :-. :-)
Så här gör jag varje månad beroende på vilken affär som har erbjudande, och det sparar man mkt pengar på.

Det finns mkt bra o tänka
På som sparar föera hundringar! :D
Idag fick jag massa mat, kattsand, blöjor, hundmat m.m för min budget! :-)

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback