Kokos!

Familjens nyaste medlem!

Den 3 eller 4 juni hämtat vi hem vår lilla Kokos!
En blå renrasig amstaff utan stamtavla!

Hur super söt som hellst! :D

Ska bli jätte kul o ha en valp igen, & denna gången blev de äntligen en hona!
Vi har aldrig haft honor under min uppväxt, utan bara hanar! Ville dessutom haft en hona redan när vi köpte Taizon men Pontus ville tvunget ha en hane!
Denna gången är det baara
Jag som bestämmer eftersom jag
Köper henne. :D ska bli såå spännande!

Jag tänkte ordna lite "valpkursdagar" där alla kan träffas & träna tillsammans, oavsätt ålder på hunden!
Tänkte mig träffar på tex stranden, i stan, här hemma hos mig, i skogen m.m.

Alla tar med fika till sig själv och godis & leksak till sin hund så fikar man tillsammans emellan träningen. Ingen betalar nått utan vi träffas för att de är kul & för att träna våra små vovvar på allt möjligt med socialträning & lydnad!
Jag fixar övningar & instruerar liknande dom som används på riktig valpkurs. :-)

Hör av er om nån känner sig sugen så ska jag planera mer o bestämma lite mer exakt när vi fått hem lillan & lärt känna henne lite bättre. :-)

//


Kommentarer
Coachtanten säger:

Hej,

Bra namn på valpen. Döpt efter min sexåriga hund Cocos förstår jag :-). Härligt att se i bloggen att ni mår bra!
/Ylva

Svar: Hej ylva! Det hade jag inte en tanke på att din hund hette de.. Men då får dom bli kompanjoner. :D cocos 1 & kokos 2! Haha. :-) men ja vi mår bra & har fullt upp! Hoppas allt e bra med dig. :D kram
Janniiike

2013-05-29 | 20:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback