Regn, rusk & tankar!

Så jäkla tråkigt när de regnar så mkt. Iaf när man ska jobba ute.... 
Så det vänta jag med nån dag. Det är ju det göttiga när man väljer tider själv. :D

Iaf har jag tvättat & plockat undan lite här hemma. Dock plockar man alltid undan, men grejerna tycks springa tillbaka själva igen... Eller kanske man har en sambo som bara tar fram men inte plockar undan efter sig. ^^

Tror jag ska döpa om mig till hushållerskeJannike!! För det är iaf som en sån jag lever mitt liv... 

Och med de i tanken går resten av Tankarna åt alla möjliga håll idag... Ångesten som kommer innan varje tjejvecka börjar göra sig hörd.. 
Tänker just på de att
 - varför ska man gå o göra saker man inte vill, bara för att? 
varför satsar man inte på sina drömmar när man kan?
Och varför lägger man ner så mkt tid på o lyssna på andra när man egentligen kan lyssna pä bara sig själv?

Som citatet "you block your dream when you allow your fear to grow bigger than your faith".

Det är jag! Helt rakt som mig! 

Jag låter verkligen min rädsla förstöra mina drömmar. Nervositeten blir för mkt så jag håller mig hellre ifrån det jag älskar mest av allt, än att behöva gå igenom känslan gång på gång. Oftast grundar sig rädslan i att jag absolut inte vill göra fel, för då gör jag kanske nån besviken. Vare sig de e tatueringar, sång, jobb, naglar eller att bara ta för sig ute bland folk. 

Därför ska jag ta en paus tills nästa år från bland annat tatueringar, då de påfrestar just rädslan att göra människor besvikna. Jag tkr det är jäätte kul o tatuera, o jag vet att jag kan. Men jag låter andra kontrollera ist för att jag själv har kontrollen. Så nästa år kommer jag tillbaka stark & orädd!

Nu ska jag bara fokusera på det jag vill, jobba med mig själv, och satsa på det jag är duktig på. Men innan jag kan satsa måste jag va i fred med mig själv & sansa mig, sluta stressa, slura oroa mig, sluta grubbla & lyfta fram mig själv ist för att bara leva mitt liv efter andra. 

Nu ska jag ta mig ur den onda ångestfyllda cirkeln!! För jag e ochså viktig.....!!


Jag satt idag o fundera över låtarna jag gjorde som projektarbete i gymnasiet! 
Åååh vilken NOSTALGI
Jag saknar verkligen skolan! 
Man hade sååå mkt roligare då, skrattade varje dag, sjöng & fjantade, uppträdde & umgick med massa kompisar!
Det va så bekymmerslöst utan en massa måsten. Nu för tiden är det sällan man skrattar på riktigt...

Men då hata man de. Fjantade bort ALLA lektioner som jag idag hade vatt så tacksam för o ha gått på om jag hade brukat allvar. 
Nu sitter jag här o vill spela in egenskriva låtar på datan, men jag kan inte läsa/skriva noter tillräckligt bra? Ja kan inte längre hur cubase funkar, ja kan inte spela gitarr mkt bättre än innan gymnasiet, ja kan knappt fler accord än innan....?

Ändå hade vi gehörs&musiklära fler ggr i veckan i 3 år. 1 års gitarrlektioner, lektioner där vi lärde oss programmet cubase. MEN ÄNDÅ KAN JAG INGET AV DE IDAG? 
För jag brukade inte allvar o gick ifrån skolan utan att ha lärt mig speciellt mkt. 
SÅ JÄVLA KORKAD MAN VA!! 
Jag hade kunnat göra sååå mkt för o få gå om skolan, bruka allvar & lära mig allt vi fick lära oss då men sket i.
Nu får jag ist sitta o lära mig allt själv när det hade vatt så mkt lättare o bara lyssna o träna då..
Tur jag har sparat alla papper från skolans musiklektioner så ja kan gå igenom allt igen. 👍

Livet man har idag handlar baara om pengar...

Nä fan va bra de va i skolan, och jag e tacksam för alla erfarenheten man fick där vad gäller sång, musik & att uppträda. Det va en fin bit av mitt liv. ❤️

Lyssna gärna på mina låtar! ⭐️ Text, accord, melodi av mig, musiken spelad av Tobbe. 

Https://myspace.com/jannikedahlquist/music/songs


//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback