Tänk vad allt kan bli bra..

Jag hade bilden av Denver som en väldigt arg häst! O trodde han skulle bli tossig på nya ställen med maten & andra hästar!

MEN..... Till min glädje...... 
 DET GÅR SÅÅ JÄKLA BRA!

Gick till honom imorse för o kolla hur de gick när han skulle ut i hagen med sin nya kompis Simone!
Va beredd på värsta kriget vid höet, efter vad jag hört.

Men oj oj oj vad vi blev överraskade!
Denver & Simone hälsade på varann o stödda sig lite, sen gick båda fram till höet o käkade lugnt tillsammans.

I eftermiddags gick jag dit igen för o mocka (för första gången på många år ^^), o vi tog in dom o pysslade lite. 
Klippte manen & luggen som ja ska rycka lite imorron.
Borsta & myste i boxen. 

(Jag Vill aldrig sluta för de e så underbart o få börja med häst igen!)

O efter lite funderade så bestämde vi oss för o testa ställa han i boxen bredvid Simone (ett stort halvbloddsto) o se vad han gjorde.

Slängde in höet & Hällde in maten till honom o backade ut ur boxen.
Han kolla sig omkring, la öronen lite o käkade sen i lugn o ro!

INGA PROBLEM ALLS!!


Han e verkligen inget alls av det jag förvänta mig! Världens goaste kille verkligen! O jag har nog lyckats fynda en riktigt trevlig & mysig häst!

Jag e så glaad!! <3













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback