Nä minsjäl...

Nu minsjäl e de dax o komma igång med bloggen igen. Tänker ofta att jag måste fota & lägga upp men glömmer det lika fort igen.

I förrgår tog jag ett tag till ute i stallet. Flyttade alla tegelstenar, körde ut all gammal halm som har trillat ner när Magnus såga bort innertaket, eldade massa grenar & alla småbrädor & började gräva ur där plattan ska va.

Jag har idag sålt min kära Denver till Ulrika där han redan stod, pga att jag kände att jag inte kom nånstans med honom. Kände mig alldeles för stor & fick ingen bra kontakt med honom
Pga mina mil långa ben. ;D

Känns sorgligt men ändå bra eftersom han har de bra och jag kmr få träffa han fler ggr. :)

Så nu ska stallet anpassas efter min blivande häst, som jag hoppas blir en 170 häst. ;P 
Alltså har jag massor att gräva ur för att sänka golvet. 

Kan jag inte gräva ur så mkt blir vi tvunga att byta av balkarna som sitter där så att vi får högre tak. 
Men vi ser hur de går o vad vi gör framöver..

Nu är jag iaf mitt uppe i hästannonsvärlden.. Helt hopplöst när man inte har oändligt med pengar.
Men den rätta hästen dyker förhoppningsvis upp snart så att jag iaf hinner rida ett tag nu innan det blir höst. :)




Fina Nina går lös här hemma dygnet runt nu, för hon vill ikke bli fångar o behöva sitta i bur. Så jag håller tummarna för att inget rovdjur tar hennez
Dessutom söker hon ju gott skydd i blivande stallet! Gottar sig där o har ett skit bra kaninliv! 




Lilla kisen Ronja trivs ochså super bra' hon har nu börjat gå ut ochså, o inte e hon rädd för direkt va hom uppe på talet på huset o klättra. Va tvungen o släppa in henne genom balkongen... ^^



(Hon älskar mig ;P haha). 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback