Koggan...

Idag bestämde jag & Pontus tillsammans att vi ska sälja söta lilla Koggan! :-( 

Uush va jobbigt de kmr bli! 

Hon är världens mysigaste och snällaste hund. Hon älskar människor... Stora som små. Men hon är en utmaning.. Stressig, överpigg & blir extremt glad. Därför hoppar hon jätte mkt och är svår o kontrollera när det hälsar på folk.

Tråkigt nog hade hon behövt massa mer träning än hon får & långa promenader varje dag. 
O jag har tänkt tanken många ggr att det hade vatt rätt så skönt o sälja henne.. Då blir det samma gamla vanliga, med super lugna Taizon.

Men jag tkr inte man säljer ett djur bara sådär när man tagit sig an det, därför har jag inte velat sälja henne innan.

Men idag........ Gav hon sig på Taizon 3 ggr utan anledning. Kanske som en dominanshandling, men Taizon blev iaf rädd & Kokos arg.

Försökte släppa ihop dom igen innan idag men hon gav sig på honom igen. :-/ 

Nu ikväll fick dom träffas igen o då helt plötsligt funka de rätt så bra. Men efter att hon gjorde så imorse så bestämde jag mig för att det är bättre hon kmr till nån som kan ge henne mer tid. Annars kmr jag gå o va rädd för att det ska hända när vi inte e beredda hela tiden... :-/

O därför har jag satt ut annons på henne. Redan nu är där en som ska kolla på henne på tisdag.. O de kmr kännas jobbigt. 
Men det blir bäst så för allas del. 

Men man ångrar sig hela tiden.. Fina goa Koggan. Uuusch så sorgligt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback