Nu familjemedlem.

Lilla Wilma, en 5 årig papillontik med stamtavla. Ägaren ska ta en kull valpar vid nästa löp, sen e hon min efter de.

Hon har inte haft de så lätt i livet med flera olika hem & ett där hon missköttes. 
O tyvärr har hon därför blivit skygg & är rädd för stora hundar.

Det va nån månad sen som jag fick höra från min lillasyster ( hennes pappas hund) att Wilma skulle ut i foderhem men att dom trodde de skulle passa henne o va ensamhund.

Tyvärr hade de inte funkat så bra i hemmet hon flytta till så dom fick hem henne igår igen, o då ringde dom mig o fråga om jag ville testa om de funka här, fasten jag har en Millan som kan va lite hårdhänt & en Taizon (som ju faktiskt e världens snällaste & lugnaste hund).

Igår skällde Wilma på honom när han kom nära, o undvek honom.
Men efter en natt i vår säng så va hon mkt vågligare idag.
Nu kan dom ligga nära varann i soffan & gå bredvid varann utan problem. Dock går hon undan lite fortfarande när Taizon kmr. Men han e så snäll & duktig så han respekterar att hon är rädd & håller sig borta. :)

Tyvärr matvägrar hon sen sista veckan, antagligen pga att hon fått byta hem 2 ggr nu på några v. Men millan ha fått i henne 2 matbitar, o jag har gett henne nån räka & lite knäckebröd m.m från när vi åt frukost.
Så aptit har hon... :) hoppas bara hon kmr börja äta snart igen. Annars får ja testa ge henne annan mat.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback