Lantlivet!

Lantlivet det är vad jag önskar mig! Vad jag ALLTID har önskat mig.
Att ha sin egen gård, med stor mark där man kan leva så mkt självförsörjande man klarar av.

Bruka lite av marken med hästar, ta hö på gammalt vis, egen halm, gärna eget foder till djuren, eget bete.
Odla grönsaker, frukter, potatis m.m av sorter man själv vill ha!
Egna ägg, eget kött & livnära sig mestadels hemma på gården!

Vilket underbart liv!!

Min kompis Margit har växt upp så, fast på en helt självförsörjande gård.
Det är inte mycket dom köper vad gäller mat till dom själva och djuren.
Nästan Allt görs på gammalt vis vad gäller allt arbete på gården.

Familjen hjälps åt att ta hand om djur & arbete även fast att barnen nu ju flyttat hemifrån!

Oj va jag ochså vill ha de så!
Helt underbart!!

Idag var vi där för att jag skulle få prova köra häst...
Jag körde medans Margit samlade ihop höhässjorna efter att dom skördat årets hö.
Så mysigt & rofyllt!
Det gjorde mig bara ännu mer förväntansfull inför framtiden!

Fjordingen Kasper som drog vagnen är riktigt väluppfostrad.
Han står lös, går lös, lyssnar på minsta kommando & svänger själv runt framför vagnen utan att behöva backa in framför vagnen.
Otroligt snäll & orädd... 

Millan fick rida barbacka med Margit till hagen, o de uppskatta hon!!

Nu går mina tankar i ett.. Fanken vad jag längtar efter att den rätta gården dyker upp!! 







Ikväll har jag fått i äggen i kläckaren efter att jag fick dom med mig hem från Margit!
Måtte nu graderna hålla sig rätt inatt så starten blir rätt. :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback