Morgon med hästarna!

Idag va jag & Millan i stallet vid 9. 

Tog först in Donna, som blir lika glad varenda gång. 
Hon somnar alltid på direkt när hon kommer in i stallgången. :)

Planerade redan innan vi körde dit att jag skulle träna med bommar idag. 

Hittade denna övningen... 

Men jag la ist en bom på C, en på både B & E och en på A.
Red då 2 små volter ytterst & en stor i mitten. 
Red mest åt höger så höger varv fick 2 volter & vänster 1 stor, för att Donna är mest stel åt det hållet, men bytade såklart o red i andra med. :)
Hon va inte alls sugen på o ta galoppfattningarna idag, åt nått håll.
Utan ville gärna springa in i galoppen...
Vet ju att hon kan ta dom fint, men hon va väll inte super entusiastisk över att träna i paddocken idag med. ^^

Gjorde iaf denna övningen i både skritt, trav & galopp. Skritt & trav funka klart bäst.. :)

Efter det va hon ordentligt svett, så det blev en avspolning innan jag slöppte ut henne igen & tog in cattis. 

Duktiga Millan både red & skrittade av Donna med mig sen fotade hon mig! :D kul att hon är så stor så att hon kan va med o hjälpa till, rida & fota. :D













Cattis skulle jag egentligen tömköra, men hon va väldigt nervös för blåsten idag, så för att inte riskera att något händer när jag e själv med Millan i stallet så blev de bara mys & äggskrapning för hennes del. :)

Millan fick ju såklart ochså bli fotad lite! 




Undertiden jag fotade Millan innan hon skulle spolas av så somnade goa Donna. Trött som tusan efter passet... 
Finns de nån mer relaxed häst än henne? :D <3 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback