Varmt & vrång häst!

Idag va Donna INTE kul...
Hon va arbetsvillig och gick i ordentlig form, men fyy för va hon va pigg!!

Vet inte vad de kan va förutom blåsten som gjorde henne sån, men hon försökte iaf springa ifrån allt idag, o jag fick dra henne i munnen för att kunna bromsa henne.
Så till sist gav jag upp ist för o behöva dra henne så i munnen för att få henne o lyssna... 
Halvhalt vad e de lixom? ^^

Så ist tvättade jag av mina hästar & bytte hage på dom! Alla hagarna är så nedbetade pga att stallägaren bestämde sig för att putsa dom mitt i betes säsongen.
Men han har fler hagar där gräset nu börjat ta sig ordentligt, så snart får dom flytta vidare dit när dessa hagarna inte hinner växa upp mer. 
Resulterade i spriiiiing... Men de va ju bra så fick hon lite extra motion dör iaf. Haha! 

Nä nya tag imorron så hoppas jag hon e lugnare då! 




Cattis fick sina ben klippta & det ser fint ut.
Lite skorpigt bak med lite små små sår & såren bakom framknäna vill fortfarande inte läka, men annars läker det bra för övrigt! 
Hovslagaren va här förra veckan så nu har ju Cattis snygga fötter igen! :)








VÄLDIGT STOR SKILLNAD MOT INNAN! :D




Duktiga Millan hjälpte till med vattnet! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback