Kackelstugan

Nu är vi äntligen klara med kackelstugan!! :D

Hade inga långa stolpar hemma & för att slippa lägga massa onödiga pengar, när vi redan köpt så mkt så gjorde vi det lite lägre i "tak" ist. 
Hönorna skiter ju i vilket.. Hahah.

Så nu ska här äntligen kacklas ute! :D

Imorron gör vi reden & sätter upp sittpinnar, sen ska det in spån & halm innan hönorna flyttar in. 

Min man är BÄST! <3







Från detta till bromsar!! 
Helt jäkla galet vad mycket broms det varit idag! Vi har blivit bitna ett tiotal ggr allihop när vi varit ute idag!

Men uppe hos hästarna var det ännu galnare!!
När jag var där innan idag var där så fruktansvärt mycket på stackars Cattis (bara några stycken på Donna) så att jag fick ta in henne i stallet i npga timmar så hon fick pausa! 
Var sen där vid halv 3 o släppte ut henne igen.
Nu va jag där igen & stod o dödade ungefär 50 stycken!!!!!! 
Fick nog utrotat ett antal i den kolonin iaf, men dom kom sakta tillbaka fler igen.
Vi har bara 2 lediga boxar i stallet just nu pga att ägaren har grejer i den tredje.
Och jag sätter inte in 2 o lämna en stackare ute...
Så alla får snällt stå o hjälpa varann med att vifta! 
Nackdelen med sommaren!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback