RIP florenz. :-(

I förrgår släppte jag ut mina kycklingar till resten av hönsen, och eftersom dom inte kan gå löst än, så släppte jag ut hönsen som vanligt på morgonen idag, men stängde sen igen till hönshuset för att småttingarna skulle stanna inne.

Inte trodde jag att någon hemskt skulle hända just idag när jag stängde... 

Men sorgligt nog kom jag hem & fick se en massa fjädrar utanför buren, och inga höns i sikte. 

Efter lite letande börja dom hoppa fram från busken där dom låg o tryckte...
Stackarna. :-( 
Alla utom lilla Florenz.. Och det såg jag ju innan att det var hennes fjädrar utanför.

Strax efter fick jag syn på 2 stora fåglar som cirkulerade ovanför vår tomt. 
Antagligen har dom tagit fina Florenz, och var sugna på att döda fler hönor. 
Så jag fick lockat in resten & stängde igen! 
Nu får dom inte gå ut på några dagar... 

Jäkla räliga hökar elr vad det nu va!! 
Stackars, stackars Florenz! Usch va rädd hon måste vatt! 
Och dumma, dumma mig som tvunget skulle stänga in till hönsgården just idag!!! Aarg... :-( 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback